Tapiola

Monen lemiläisen häät on tanssittu Tapiolassa ja se onkin juhlapaikka vailla vertaa keskellä kuvankaunista kirkonkylää. Tapiolassa on suuri sali, näyttämö, keittiö ja erillinen ravintolatila. Keittiö on varustettu nykyaikaisilla laitteilla ja talolliselle juhlaväkeä on hyvät tilat valmistaa ruokaa. Talolla on myös oma 150 hengen astiasto, joka on vuokrattavissa seuran jäsenille.

Nuorisoseurantalo Tapiola on rakennettu 1908, ja sitä on myöhempinä vuosikymmeninä laajennettu. Sisätilat on peruskorjattu 1980-luvun alussa ja sen myötä talossa on sisävessat. Taloa on viimeisten vuosin aikana remontoitu ulkopuolelta ja sisätilojen pintaakin on ehostettu.

Tapiolan ulkovuorausta on uusittu ja se on saanut kauttaaltaan uuden maalipinnan. Alakerran lämpiö- ja puvustamotilojen kosteusvaurion jäljet on saatu korjattua ja tila muutettua käytännöllisemmäksi. Vuonna 2011, jolloin oli vuorossa yläkerran sähköpatterien ja talon ulko-ovien uusiminen. Kesän ja syksyn 2013 aikana maalattiin yläkerran sisätilojen pinnat ja kunnostettiin väliovet. Salin ja puffetin väliset alkuperäiset peiliovet löytyivät erään navetan vintiltä hyvin säilyneinä, joten en palautettiin kunnostuksen jälkeen paikoilleen. Myös salin valaistusta uusittiin tässä yhteydessä.

Tapiolan osoite on Tapiolankatu 5.

p1050896_2.jpg